Skip to content

BREAKFAST WITH MACADEMIAN GIRL VOL. 2/3EFEKT TYMBARK – SZKLANKA SOKU DO ŚNIADANIA!

May 22, 2014
VOL. 2/3: WARZYWNA TĘCZA MOŻLIWOŚCI 
Dzisiaj pora na kolejny post w ramach akcji dbania o to co jemy przez cały tydzień: ‘Efekt Tymbark: Środa to mała sobota. Ostatnio TUTAJ pisałam o tym jak ważne są dla mnie owoce, a także wymieniłam Wam kilka swoich ulubionych. Bez owoców dzień uważam za nieudany. Staram się je jadać przynajmniej kilka razy w tygodniu, chociażby w ramach deseru – w końcu nie ma nic lepszego niż naturalna słodycz! ^^ Tym razem nadszedł czas na kolejną grupę – może nieco mniej słodką, ale na pewno równie bogatą w wartościowe składniki: WARZYWA. 
To co w nich uwielbiam to fakt, że możemy je jeść niemal bez ograniczeń, bo w większości mają mało kalorii ale dużą zawartość błonnika. Błonnik jest bardzo istotny bo przyspiesza przemianę materii, zmniejsza poziom cholesterolu, a nawet zmniejsza ryzyko nowotworu! Warzywa są fantastyczną propozycją dla osób, które nie jedzą mięsa, ale lubią posiłki na ciepło. O ile owoce jest zdecydowanie trudniej podgrzewać, o tyle warzywa można gotować na parze, grillować, piec czy podsmażać niemal na dowolną ilość sposobów. Oczywiście nawet wśród warzyw są wyjątki, które lepiej jeść na surowo ale dla każdego znajdzie się coś miłego. Sama preferuję posiłki na ciepło, dlatego często w ten sposób przygotowuję nie tylko swoje obiady ale i właśnie śniadania. Moją ulubioną szybką przekąską jest duszona marchewka lub por z dodatkiem odrobiny masła. Warto pamiętać, że warzywa pomagają nie tylko utrzymywać szczupłą sylwetkę, ale także zregenerować i oczyścić organizm. Dzięki temu mam pozytywną energię na cały dzień i absolutnie nic nie jest w stanie popsuć mi dobrego humoru. No i żeby rytuałom stało się zadość, nie zapomnijcie o szklance soku do śniadania – moim warzywnym ulubieńcem jest pomidorowy Tymbark!🙂

W dalszej części postu przepis na mini frittaty z warzywami


Czas na przepis na mini frittaty z warzywami: 

Pewien francuski szef kuchni, bodajże Auguste Escoffier twierdził, ze potrafi przygotować z jajek ponad 1000 potraw. Mnie do maestrii jeszcze daleko, ale uważam, że jajka dają w kuchni nieograniczone możliwości podawania zarówno na słodko jak i słono. Wszystko zależy od nas i naszej kreatywności. Przed Wami przepis na pyszne malutkie frittaty z dodatkiem warzyw. Kolorowe śniadanie w połączeniu ze zdrowym trybem życia.. Ach te jajka, chyba wszystko do nich pasuje… Nieprawdaż, Auguste?😉

MINI FRITTATY: 
Składniki:
jajka (w zależności od ilości sztuk, oczywiście z wolnej hodowli) warzywa (świeże, pachnące, kolorowe – kupione na pobliskim targu u sprawdzonego sprzedawcy) sery (żółty, gorgonzola, camembert itp. według upodobań ) odrobina masła do wysmarowania foremek sól, pieprz 

Przygotowanie: 
Piekarnik rozgrzej do temperatury 190 stopni C. Przygotuj warzywa, te, które wymagają ugotowania podziel na mniejsze części, wrzuć do garnka z gotującą się osoloną wodą i blanszuj przez około 3-5 minut. Małe foremki wysmaruj odrobiną masła. Na dnie każdej połóż składnik bazowy czyli warzywo, oprósz odrobiną sera i całość zalej jajkiem. Nie wypełniaj foremek do końca, bo frittaty lekko urosną . Na wierzch dodaj odrobinę sera, sól i pieprz. Frittaty zapiekaj około 15 minut. W tym czasie przygotuj kompozycję z warzyw na którą wyłożysz gotowe jajeczne muffinki 🙂 Smacznego !

VOL 2/3. THE VEGETABLE RAINBOW OF POSSIBILITIES

It’s time for another „The Tymbark Effect: Wednesday is a little Saturday” post. Last time I told you HERE how fruits are important to me and I also named a few of my favorite ones. I wouldn’t consider a meal successful without having some of them at least a few times a week. There’s no better dessert than natural sweetness. ^^ Now the time has come for another group of my favorite food, which may be a bit less sweet, but for sure equally rich in nutritional ingredients, namely, VEGETABLES.
What I really love about them is that they can be eaten without restrictions as most of them have few calories but a big amount of cellulose. As cellulose boosts metabolism, lowers the cholesterol level and even decreases the risk of cancer, it’s essential to have some of it every day. Vegetables are a perfect solution for those who don’t eat meat but like hot meals. As far as vegetables are concerned, they’re much easier to heat than, for example, fruits. You can cook them on steam, grill, bake or roast in many kinds of ways. Naturally there are some exceptions which taste better raw but yet, as the choice is so wide, everyone can find something for themselves. I personally prefer hot meals, so that’s how I often prepare not only my lunches but breakfasts as well. It’s worth remembering that they not only help you to keep fit, but also to regenerate and clean the organism. Thanks to them I’m full of energy throughout the whole day and nothing can bring me down! I always follow the ritual- a glass of juice with the breakfast. My favorite vegetable one is the tomato Tymbark
 One of the French Chefs, I think it was Auguste Escoffier claimed that he could prepare over 1000 egg dishes. Although I’m not a professional yet, I think that eggs provide us with unlimited possibilities to serve them, both sweet and salty. It all depends upon our creativity. Here you have a delicious little vegetable frittatas recipe. A great combination of a colorful breakfast and a healthy lifestyle! Oh, these eggs, they can be served with everything. Right, Auguste? ;) 

MINI FRITTATAS:

Ingredients:
eggs (depending on the number of frittatas, of course from an ecological farm) vegetables (fresh, colorful, bought on the nearby market from a friendly seller) cheese (regular yellow, gorgonzola, camembert etc.- which one you wish😉 ) a small piece of butter to butter the baking moulds salt, pepper  
Preparation: 
Heat the oven up to 190 degrees centigrade. Cut the vegetables that need cooking, put them into a pot with boiling salted water. Blanch for about 3-5 minutes. Butter the baking moulds. On the bottom of each put a vegetable, put a little cheese on it and pour an egg in. Don’t fill the forms till the end, as the frittatas are going to grow a bit. Sprinkle a bit of cheese, salt and pepper over the top. Bake for about 15 minutes. Use this time to prepare a vegetable composition to put the ready egg muffins on😉 Enjoy your meal!

from MACADEMIAN GIRL http://ift.tt/1lXemdE

From → Other

Leave a Comment

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: