Skip to content

BREAKFAST WITH MACADEMIAN GIRL VOL. 3/3EFEKT TYMBARK – SZKLANKA SOKU DO ŚNIADANIA!

June 24, 2014
  FOR ENGLISH VERSION PRESS ‘READ MORE
—————————————————– 

Nasz śniadaniowy cykl z Tymbarkiem ‘Środa to mała sobota’ dobiega końca, dlatego dzisiaj przyszła pora na ostatni smakowity wpis! 🙂 Osobiście nie wyobrażam sobie swoich śniadań bez owsianki z suszonymi owocami czy pełnoziarnistej bułki od czasu do czasu – węglowodany złożone są niezwykle ważne. Jako że dawno już upadł mit iż osoby, które dbają o linię powinny całkowicie wykluczyć je z diety, należy obalić kilka teorii. Przede wszystkim pamiętajcie, że węglowodany dzielą się na proste i złożone. O ile te pierwsze to głównie cukry, których należy unikać, o tyle te drugie mają zbawienny skutek dla naszego organizmu.

PHOTOS BY ‘BITE THE FAME’


VOL. 3/3WĘGLOWODANY DOSTARCZAJĄ ENERGII!
Jeśli prowadzicie aktywny tryb życia, nie zapominajcie o tym! Żeby wspomóc Efekt Tymbarkoprócz warzyw i owoców nasz organizm  do prawidłowego działania potrzebuje odpowiedniej stymulacji energetycznej. W tygodniu, przed intensywnym dniem lub treningiem należy zadbać o odpowiednie nawodnienie organizmu oraz dostarczenie energii pod postacią węglowodanów. Dzięki temu ciało lepiej poradzi sobie z procesami zachodzącymi podczas wysiłku i krócej potrwa jego regeneracja. Sama często wybiegam z domu rano a wracam dopiero wieczorem, dlatego nie wyobrażam sobie, że mogłabym wyjść z domu bez odpowiedniego śniadania! Bogatym źródłem węglowodanów są: kasza, ryż brązowy, płatki zbóż, otręby, makaron pełnoziarnisty i przede wszystkim ciemne, razowe pieczywo. Właśnie dlatego dzisiaj mam dla Was wyjątkowy przepis – na bułeczki wypełnione zdrowiem i… miłością😉
W dalszej części postu przepis na bułeczki zbożowe w kształcie serduszek🙂





Czas na przepis na wypełnione miłością bułeczki zbożowe 😉



Kto nie lubi zapachu świeżego, pachnącego pieczywa z samego rana? Do tego aromat kawy, szklanka soku i jestem w raju. Mogę ruszać na podbój świata! Ten duet, przez wszystkich znany i lubiany, więc postanowiłam podzielić się z Wami moim przepisem na pełnoziarniste, zdrowe, ‘macademianowe’ bułeczki.

BUŁECZKI SERDUSZKA

Składniki: Okolo 400 g mąki pełnoziarnistej, 60 g otrębów orkiszowych, 50 g różnych ziaren według upodobań (słonecznik, siemię lniane, kminek, len mielony, sezam, pestki dyni, ) orzechy, 1,5 łyżeczki soli, 1 łyżeczka cukru, 2 łyżki jogurtu naturalnego, 2 łyżki oliwy, 200 ml letniej wody 


Przygotowanie: Wszystkie składniki łączymy ze sobą. Jeśli masa jest zbyt gęsta regulujemy to dodając wody, a jeśli zbyt rzadka to na odwrót dosypujemy suchych składników. Formujemy bułeczki. Piekarnik nastawiamy na 180 stopni. Pieczemy je przez około 15-20 minut. Po wyjęciu należy odczekać aż ostygną. Zdrowe, pełnoziarniste serduszka idealnie smakują zarówno przygotowane na słono jak i słodko. Ja uwielbiam jeść je na śniadanie łącząc je z serkiem wiejskim i miodem. MNIAM!

PHOTOS BY ‘BITE THE FAME’
—————————————————–
ENGLISH VERSION

As our breakfast post series is coming to an end, today the time has come to write about the last group of products, namely- carbohydrates. I couldn’t imagine my breakfasts without oatmeal with dried fruits and a wholemeal roll, from time to time. As the myth that the people who care about their diet should exclude the carbohydrates from their diet is long gone, I’m going to refute a few theories. Above all, remember that there’re two kinds of carbohydrates- the simple and the complex ones. As the first mentioned are mainly sugars, which we should try to avoid, the latter have an extremely beneficial influence on our organism.


CARBOHYDRATES PROVIDE US WITH ENERGY

If you’re an active person, don’t forget about it! In order to function properly, besides from vegetables and fruits our organism also needs  a proper energetic stimulation. During the week, before you’re off to your intensive duties or a workout, it’s essential to hydrate yourself properly and to provide yourself with some energy; in the form of carbohydrates, for example. Thanks to that, your body will be able to cope with the processes that happen during an effort and the regeneration  process won’t take that much time. As running out of my place in the morning and being back really late in the evening, is very often my case, I can’t imagine leaving home not having eaten a proper breakfast before. A rich source of carbohydrates are: porridges of all kind, brown rice, oatmeal, bran, wholemeal pasta and, above all, wholemeal bread. That’s why today I have an incredible recipe for you- rolls filled with health and… love😉

                                                     ROLLS IN THE SHAPE OF HEARTS

Who doesn’t like the smell of fresh bread first thing in the morning? Accompanied by the coffee aroma and a glass of juice… That’s all it takes for me to be in heaven. I can conquer the world now! Everyone likes this combination and that’s why I have decided to give you my healthy wholemeal Macademian rolls recipe.


Ingredients: about 500g of wholemeal flour, 60 g of spelt bran, 50 g of various grains (which ones you wish, sunflower seeds, linseed, caraway, sesame, flax, pumpkin seeds), nuts, 1.5 spoonful of salt, 1 spoonful of sugar, 2 tablespoonfuls of natural yoghurt, 2 tablespoonfuls of olive, 200 ml of lukewarm water


All you have to do is just mix all of the ingredients together. If the mixture is either too dry or too wet, just adjust it by adding the water or the dry ingredients correspondingly. Form the rolls. Put them into the oven on 180 Celsius degrees. Bake 15-20 minutes. When you take them out, wait for them to cool down a bit. Healthy, wholemeal hearts are a perfect choice both served with sometthing salty or something sweet. I love having them for breakfast together with cottage cheese and honey. YUMMY!

from MACADEMIAN GIRL http://ift.tt/1lNlrQd

From → Other

Leave a Comment

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: