Skip to content

KONKURS METAMORFOZY ALLEGROVOL 1/2 & TREND: GEOMETRIA

October 6, 2014
Gazety wypuszczają zestawienia trendów, a sklepy zapełniają się jesiennymi kolekcjami. Nie da się ukryć, że właśnie wkraczamy w nowy sezon! Moda ponownie zatacza koło odbywając swój hulaszczo cykliczny taniec!  Jest więc z czego wybierać: malarskie nadruki, kwiaty, motywy baśniowe, pastele, soczyste barwy fluo, fasony oversize, lata 60-te, błyszczące tkaniny, styl militarny… uff, mogłabym tak ciągnąć bez końca😉 Postanowiłam się jednak zdyscyplinować i w ramach Konkursu Metamorfozy Allegro, z całego morza trendów wybrałam te dwa, które są szczególnie bliskie mojemu sercu. Na tyle bliskie, że towarzyszą mi nawet kiedy wcale nie są modne – pamiętajcie, że własny styl jest ponadczasowy! To co? Szczegóły konkursu w dalszej części postu a my zaczynamy od mojej ukochanej geometrii!😉

http://ift.tt/1mcliFz

I. KWADRATURA KOŁA

Ułamek wykroju, skrawek materiału i spódnica z koła. Symetria nadruków i złudzenia optyczne to nie lekcja geometrii, a kolejny trend promowany na jesiennych wybiegach. I bardzo dobrze! Geometryczne fasony działają lepiej niż magiczna różdżka Matki Chrzestnej! Precyzyjnie kształtują sylwetkę, na przemian odkrywając i ukrywając to na czym nam zależy, a wzory wprowadzają pierwiastek zabawy i ekstrawagancji. Doskonale nadają się też do codziennych stylizacji – wystarczy spojrzeć na Elenę Perminovą i Miroslavę Dumę! Rosyjskie it girls pielęgnują geometryczny trend cały rok. Kiedy przeglądałam sylwetki z pokazów na sezon AW 2014/15 od razu przypomniała mi się zabawna scena z “Big Bang Theory”. Pamiętacie jak Sheldon przebierał się na halloweenową zabawę za efekt Dopplera? Teraz oficjalnie można już powiedzieć to o czym wiem od dawna: prawdziwy z niego trendsetter ;D  Bazzinga! Niemalże identyczne motywy (przypominające pasiaste zebry) pojawiły się w kolekcjach Balmain i Dries Van Noten! A przecież na tym nie kończą się złudzenia optyczne. Hipnotyzujące nadruki zaprezentowali Matthew Williamson, Acne Studios i Diane von Furstenberg (tutaj nawet wybieg zamienił się w geometryczną planszę), a odjechane propozycje Kenzo sprawiły że dostałam modowego oczopląsu – YES, PLEASE!

II. W MAGICZNYM ZWIERCIADLE

Hipnoza w modzie często ogranicza paletę barw do kilku podstawowych kolorów, ale na szczęście ‘kolorofilom’ pozostaje jeszcze inna odmiana tego trendu. Wystarczy zajrzeć do wnętrza kalejdoskopu!😉 Do głowy od razu przychodzą mi holograficzne sukienki Versus Versace, mieniące się bezwstydnie wszystkimi odcieniami tęczy. Zakochałam się w nich od pierwszego wejrzenia! Chanel również podchwyciło temat i oprócz niezwykłej scenografii a’la supermarket, zaintrygował mnie płaszczami pokrytymi kolorowymi figurami. Tej jesieni geometria przybiera wszelkie możliwe formy, przechodząc z nadruków w kroje. To pewnego rodzaju ukłon w kierunku lat 60-tych, gdzie sukienki i spódnice przypominały precyzyjnie wykrojone figury geometryczne. Obecnie może występować niczym deja vu w wersji bardzo retro, lub jak w przypadku Proenza Schouler w wersji bardzo futurystycznej. Dzisiaj matematycznej konsekwencji trzyma się Valentino (fasony w kształcie litery ‘A’) i Dsquared2 (prostokątne sukienki w stylu Twiggy). A co z dodatkami? Na tym polu również nie mam powodów do narzekań😉 Geometryczne może być dosłownie wszystko: kolczyki, torebki, a nawet buty – wystarczy popatrzeć na cuda konstruowane chociażby przez Finsk czy United Nude. W tym przypadku mój ukochany motyw dekonstrukcji w projektowaniu dało się zauważyć także u Christiana Diora i Miu Miu. Ostre linie i obcasy ustawione pod nietypowymi kątami  po prostu mnie zachwycają. Na okrągło! ^^

III. CO TRZEBA ZROBIĆ ŻEBY WZIĄĆ UDZIAŁ W KONKURSIE?

Jeśli lubicie eksperymentowac i ciągle poszukujecie własnego modowego ‘ja’ ten konkurs jest własnie dla Was! Żeby wziąć udział w Konkursie Metamorfozy Allegro, organizowanym na Fan Page Moda Allegro wystarczy dodać zdjęcie swojej sylwetki oraz uzasadnić, dlaczego to właśnie Wy powinniście wygrać metamorfozę w stylu trendu GEOMETRIA LUB FUTRO (w zależności od obowiązującego tygodnia) i wysłać wszystko na metamorfozy@allegro.pl! Nie zapomnijcie o dopisaniu zgody na przetwarzanie danych osobowych i zapoznaniu się z regulaminem gdzie wszystko jest wyjaśnione. Trzymam kciuki i Do zobaczenia na sesji Kochani!!! ;***

from MACADEMIAN GIRL http://ift.tt/1q4JrMY

From → Other

Leave a Comment

Leave a Reply

